ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت

» » » پیامی که کنسول PS4 را از کار می اندازد!

پیامی که کنسول PS4 را از کار می اندازد!

 

پیامی که کنسول PS4 را از کار می اندازد!

 
ماجرا از جایی آغاز می شود که عده ای از کاربران کنسول PS4 هنگام تجربه بازی های ویدیویی یک پیام حاوی گلیچ و کدهای مخرب دریافت می کنند که این پیام خصوصی به سرعت دستگاه شما را از کار می اندازد. حال طبق گزارش کاربران، برای رفع این خرابی به ناچار باید از گزینه بازگشت به تنظیمات کارخانه استفاده کنید که در این صورت تمامی اطلاعات ذخیره شده در دستگاه نظیر بازی های ویدیویی، تم ها، برنامه ها و غیره حذف می شود
 
تا اطلاع ثانوی تنظیمات بخش پیام های حساب کاربری کنسول PS4 خود را روی حالت «خصوصی» قرار دهید.

گفته می شود کاربرانی که تنظیمات بخش پیام های حساب کاربری شبکه پلی استیشن نتورک خود را روی حالت «خصوصی» قرار داده اند، این پیام را دریافت نمی کنند و بدین خاطر، این افراد بدون هیچ ایراد و مشکلی می توانند از بازی های ویدیویی و سایر امکانات کنسول خود استفاده کنند.

 
وجود حفره های امنیتی و گلیچ ها در اغلب نرم افزارها نظیر سیستم های عامل، کنسول ها و بازی های ویدیویی موضوع جدید و عجیبی نیست و سازندگان و توسعه دهندگان همواره با رفع مشکلات و ایرادات در تلاش ارتقای کیفیت محصولات خود هستند. در این میان، به نظر می رسد کاربران کنسول PS4 به تازگی با یک حفره و گلیچ جدید آشنا شده اند که از طریق ارسال یک پیام مخرب به وجود آمده و در حال حاضر نیز این پیام خطرناک دست به دست دارندگان این دستگاه می چرخد و منجر به خرابی کنسول ها و بازگشت به تنظیمات کارخانه می شود.
 
 بر این اساس، اخیرا گزارش هایی مبنی بر قفل شدن کنسول PS4 پس از دریافت یک پیام خصوصی از شخص ناشناس توسط کاربران و دارندگان این دستگاه در انجمن معتبر و معروف «ردیت» (Reddit) به چشم می خورد که ظاهرا این پیام مخرب بازیکنان را به دردسر انداخته و آن ها را مجبور به اعمال تنظیمات کارخانه کرده است.
 
 نکته قابل توجه این است که برخی از کاربران موفق به حذف این پیام مخرب از روی کنسول خود شده اند و برخی دیگر قادر به حذف این پیام حاوی گلیچ نیستند و برای رهایی از این ایراد دردسرساز، مجبور به اعمال تنظیمات کارخانه شده اند.
 
 نابراین، چنانچه در این چند روز یک پیام خصوصی از فرد ناشناسی دریافت کرده اید، هرگز این پیام را باز نکرده و در صورت امکان، سریعا آن را از حساب کاربری خود حذف کنید. پیشنهاد می کنیم برای حذف این پیام، از طریق نرم افزار پلی استیشن روی گوشی های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل آی او اس (iOS) و اندروید استفاده و حتی الامکان از ورود به بخش پیام ها در کنسول پلی استیشن 4 خودداری کنید.
 
با وجود اینکه هر لحظه به تعداد این گزارش ها اضافه می شود، اما سونی کماکان در قبال مشکلات کاربران خود هیچ واکنشی نشان نداده و هنوز هیچ بیانیه رسمی از سوی این شرکت ژاپنی منتشر نشده است. هرچند، به نظر می رسد سونی سریعا به بررسی این ایراد جدی می پردازد و طی چند ساعت آینده، روش ها و نحوه رفع این مشکل را با بازیکنان و کاربران کنسول های پلی استیشن 4 در میان می گذارد. به علاوه، ممکن است شرکت سونی برای رفع مشکل فریز شدن کنسول، آپدیت و به‌روزرسانی کوچکی منتشر کند که دریافت و نصب آن برای کلیه کاربران الزامی باشد.
 
 
 
در هر صورت، توصیه می کنیم که به سرعت به بخش تنظیمات پیام های حساب کاربری پلی استیشن خود مراجعه کنید و تا اطلاع ثانوی، تنظیمات این بخش حساب کاربری خود را روی حالت «خصوصی» (Private) قرار دهید.
برای انجام این فرآیند، مسیر زیر را طی کنید:

از طریق منوی اصلی کنسول پلی استیشن 4 وارد بخش «تنظیمات» (Settings) شوید.
از میان گزینه های مختلف، روی گزینه «مدیریت حساب کاربری» (Account Management) کلیک کنید.
به بخش Privacy Settings مراجعه کنید.
حال، رمز عبور و یا پسورد حساب کاربری پلی استیشن خود را وارد کنید.
سپس به بخش «اطلاعات شخصی» (Personal Info) مراجعه و روی گزینه «پیام ها» (Messaging) کلیک کنید.


گردآوری و انتشار : آنتی ویروس دکتر وب

توسط : drweb  در تاریخ : 24-07-1397, 11:18   بازدیدها : 24   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .